Indledning
HSHOP.DK ejes og drives af SPORT 24 A/S, CVR-nr. 13 82 46 06, Skærskovgårdsvej 7, 8600 Silkeborg, telefonnr. 71 78 78 68, e-mail: info@hshop.dk.
Disse betingelser er gældende for køb af varer på HSHOP.DK til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne.
Vi bestræber os hele tiden på at yde den bedste service til dig og har derfor udarbejdet faste procedurer, der sikrer, at vores support er effektiv. Vi har samlet en liste over de oftest stillede spørgsmål fra vores kunder i vores HELP CENTER på HSHOP.DK, hvor du sikkert kan finde svar på de fleste af dine spørgsmål.
Priser og betaling
Prisen på varen er altid inklusiv moms. Eventuelle fragtomkostninger fremgår ved link sammen med prisen på varekortet samt i indkøbskurven. Når du har gennemført bestillingen, vil du modtage en bestillingsbekræftelse på dit køb pr. e-mail.
Vær opmærksom på, bestillingsbekræftelsen er en elektronisk kvittering for modtagelse af din ordre, og ikke en juridisk bindende aftale. Der er først indgået en bindende aftale, når vi meddeler dig, at vi sender din ordre. I den forbindelse vil du modtage din faktura. Bemærk: Fakturaen er betalt.
Selve betalingen bliver først gennemført, når vi afsender varen til dig.
For at handle på HSHOP.DK skal du være fyldt 18 år og enten have MobilePay eller et gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.
HSHOP.DK modtager betaling med Dankort App, MobilePay, Dankort/VISA Dankort, VISA, VISA Electron, MasterCard, og Maestro gennem samarbejde med NETS. Vi tager ikke kortgebyrer.
Hvis du betaler med internationale kort, som fx Master Card og Visa, reserveres købsbeløbet på din konto/dit kort i overensstemmelse med aftalen med din kortudsteder. Perioden hvor beløbet reserveres afhænger af det valgte kort.
Betaler du med Mobile Pay, vil der ske reservation, hvis det kort, du anvender til betaling i Mobile Pay er et internationalt betalingskort.
Reservationen ophæves, når vi trækker beløbet ved varens afsendelse. Fortryder du købet, inden vi sender varen, giver vi besked til din kortudsteder om, at reservationen skal ophæves.
Gavekort og tilgodebevis
Det er muligt at købe gavekort på webshoppen. Ved køb via webshoppen pålægges der aldrig fragt på gavekort, da det fremsendes elektronisk til den angivne e-mail adresse.
Gavekort og tilgodebevis er gyldigt i 2 år efter udstedelsesdatoen. Udstedelsesdatoen fremgår af gavekortet / tilgodebeviset.
Gavekort/tilgodebeviser kan benyttes i vores fysiske butik, og kan også benyttes som betaling på HSHOP.DK.
Tryk på sko og bolde
Placeringen af flag og navnetryk varierer fra model til model. Vi placerer trykket, hvor det er mest optimalt.
Vi tager forbehold, for om tryk er muligt på den bestilte model / størrelse. Er tryk ikke muligt, informeres du om dette.
Leveringstiden forlænges med 1 - 3 hverdage på trykordrer udover de normale 1 - 2 hverdages afsendelse.
Kunden skal være opmærksom på, at trykket bliver udsat for slitage, og med tiden kan trykket blive slidt og derved falde af.
OBS! Det er IKKE muligt at returnere en vare med tilkøbt tryk.
Levering
HSHOP.DK sørger for levering med GLS eller PostNord (med mindre andet angives) til modtager. Levering sker til den af kunden oplyste leveringsadresse.
Vi bestræber os på at afsende alle ordrer indenfor 1 – 2 hverdage, dog kan længere leveringstid forekomme i travle perioder. OBS leveringstiden for trykordrer kan være 1 - 3 hverdage længere.
På HSHOP.DK er der følgende leveringsmuligheder:
- Vælg selv afhentning GLS - pakker udbringes mandag til lørdag.
- Vælg selv afhentning PostNord - pakker udbringes mandag til søndag.
- Levering til din privatadresse med PostNord - pakker udbringes mandag til fredag.
Vær opmærksom på, at der kan opstå situationer, hvor levering sker til anden pakkeshop pga. pladsproblemer.
Se nærmere beskrivelse af de forskellige leveringsformer samt fragtpriserne her.
Skulle du glemme at afhente din pakke på leveringsstedet, returneres pakken til os efter 1 uge. I sådanne tilfælde pålægges du et gebyr svarende til de faktiske udgifter til returfragten.
Modtagelse af ordre
Vi bestræber os på at afsende alle ordrer indenfor 1 – 2 hverdage, dog kan længere leveringstid forekomme i travle perioder. OBS leveringstiden for trykordrer kan være 1 - 3 hverdage længere.
Da HSHOP.DK ikke kan garantere lokale udbringningsforhold, kan HSHOP.DK ikke med sikkerhed angive, hvornår ordren leveres på din adresse.
I tilfælde, hvor den ønskede vare ikke er på lager på bestillingstidspunktet, vil vi kontakte dig med oplysning om forventet levering. Vi vil ligeledes kontakte dig, hvis en vare bliver udsolgt, mens du foretager en bestilling af den pågældende vare.
Vi leverer udelukkende til adresser i Danmark og ikke til Færøerne, Grønland eller udlandet.
Please note: We deliver only to addresses in Denmark.
HSHOP.DK does not deliver to any other countries incl. Greenland and The Faroe Islands.
Fortrydelsesret
Du har 365 dages fortrydelsesret, når du handler hos HSHOP. Det gælder både køb i butik og på vores webshop. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen.
Du kan enten returnere varen i vores fysiske butik eller sende den retur til webshoppen.
Efter modtagelsen af din ordre må du alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på. Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen skal returneres, beder vi dig venligst undgå at udsætte varen for omgivelser med negativ påvirkning såsom sved, rygning, lugt fra køkkenet, katte-/hundehår eller lignende. Ligedeledes henstiller vi til, at sko eller andet fodtøj altid prøves med strømper på samt at de ikke prøves på udendørs eller på andre snavsede områder.
BEMÆRK:
Vær opmærksom på, at hvis du returnerer en vare, der er blevet brugt eller vasket, vil varens værdi være forringet. I visse tilfælde vil værdiforringelsen være helt op til 100%, hvis varen ikke længere har en handelsmæssig værdi. Dette afgøres af HSHOP.DK efter modtagelse af varen. Dette gælder både vores webshop og den fysiske butik.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme ved køb på webshoppen, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Såfremt vi modtager en vare, som ikke længere har en handelsmæssig værdi (jf. ovenstående), vil vi kontakte dig via mail. Her tilbyder vi dig valget mellem at få varen retur eller alternativt giver HSHOP den til velgørenhed. Svarer du ikke tilbage indenfor 2 uger returnerer vi automatisk varen til dig.
VIGTIG:
Jf. Forbrugeraftaleloven skal en kunde, der fortryder sit køb, indgive en skriftlig meddelelse (f.eks. ved postbesørget brev eller pr. e-mail til info@hshop.dk). Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Vi forventer, at du afsender varen hurtigst mulig efter, at du har givet besked om fortrydelse. Den skal dog sendes senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du har fortrudt dit køb. Du kan benytte vores returformular, hvis du ønsker at fortryde dit køb, eller benytte standardfortrydelsesformularen iht. Forbrugeraftaleloven.
Hvis du fortryder købet, kan du:
RETURNERE TIL DEN FYSISK BUTIK
Du kan altid returnere dine onlinekøb gratis i vores HSHOP Butik. Vi bytter med et smil eller betaler pengene tilbage til dig. Find vores butik her.
RETURNERE TIL WEBSHOPPEN
Bor du ikke nær vores butik, har vi gjort det nemt for dig, at returnere til webshoppen. Der er vedlagt en returlabel i pakken sammen med dit køb.
Vælger du at bruge returlabelen, betaler du kun 29 DKK for at sende din pakke tilbage til os. De 29 DKK bliver automatisk modregnet de penge, du skal have retur.
Udfyld venligst returformularen, som du ligeledes har modtaget i pakken sammen med dit køb, og send den til os sammen med returvaren.
Du skal selv betale for at pakken returneres og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten, da ansvaret for varen er din efter levering.
Bemærk: Anvender du anden returlabel fra f.eks. PostNord koster returforsendelsen min. 80 DKK. I så fald skal pakken sendes til
HSHOP Logistikcenter
Skærskovgårdsvej 3, port 1-3
8600 Silkeborg
Visse varer kan i kraft af deres størrelse ikke returneres med normal post. Dette gælder for eksempel håndboldmål. Udgiften for returnering af et håndboldmål med Danske Fragtmænd kan maksimalt beløbe sig til ca. 600 DKK, afhængig af hvor i landet du bor.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Forseglede varer, som af sundheds- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. F.eks. proteinpulver, -barer og lignende.
Varer, som er specielt fremstillet eller tilpasset efter kundens individuelle ønske (personificeret tryk). Dette gælder også såfremt tilpasningen er påbegyndt.
Returnering og ombytning
Returnering / ombytning af din vare i den fysiske HSHOP butik
Du kan vælge at returnere / ombytte varen i vores HSHOP butik. Du skal i så fald medbringe din faktura (eller en kopi af denne) som dokumentation, eller din returseddel som var i pakken, da du modtog den. .
Returnering / ombytning af din vare til HSHOP.DK weblager
Webshoppen kan ikke tilbyde at bytte varen for dig, men du kan returnere varen til webshoppen for refundering af købsbeløbet og afgive en ny ordre på den ønskede vare / størrelse.
Returformularen skal bare udfyldes og lægges i pakken sammen med varen, returlabelen klistres uden på, og pakken afleveres i den nærmeste GLS pakkeShop / PostNord postbutik.
Når vi har modtaget din returvare, refunderer vi naturligvis pengene til dig hurtigst muligt. På webshoppen skal du forvente en ekspeditionstid på op til 10 - 12 hverdage fra vi har modtaget din returvare. Du kan forvente at modtage dine penge 1 - 2 hverdage efter, at vi har refunderet beløbet til dig.
Returadresse:
HSHOP Logistikcenter
Skærskovgårdsvej 3, port 1-3
8600 Silkeborg
Emballage og varens stand, når du sender den tilbage
Varen sendes tilbage i original emballage. Skotøjsæsker må ikke benyttes som forsendelsesemballage, tapes til, frankeres eller lignende, men skal sendes med retur. Varen eller emballagen må ikke være beskadiget, og mærker og mærkater skal være intakte.
Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for varen, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.
Returnering af varer sker på eget ansvar. Såfremt varens værdi overstiger DKK 5000, anbefales det at du returnerer varen som værdipakke, hvormed du som kunde er forsikret, såfremt pakken skulle gå tabt i posten.
BEMÆRK:
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Refusion / Tilbagebetaling
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Du skal være opmærksom på, at hvis du sender en vare retur, der er blevet brugt eller vasket, vil varens værdi være forringet. I visse tilfælde vil værdiforringelsen være helt op til 100%, hvis varen ikke længere er slagbar. Dette afgøres af HSHOP efter modtagelse af varen. Dette gælder både på webshoppen og i den fysiske butik.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale og modtaget dokumentation for afsendelsen. Giver du ikke meddelelse, men bare returnerer varen med besked om årsagen, refunderer vi pengene til dig så hurtigt som muligt og senest efter 14 dage. Vær opmærksom på, at der kan gå 1-2 dage inden beløbet figurerer på din konto.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
OBS: Hvis du har opnået en mængderabat, og herefter fortryder en del af købet og ikke længere lever op til betingelsen for at opnå mængderabatten, vil du ikke længere have krav på værdien af rabatten.
BEMÆRK:
- Som udgangspunkt udbetales /overføres pengene ikke for varer, der er betalt med gavekort, eller tilgodebevis (men du har naturligvis stadig ret til at fortryde købet) - du får i stedet et tilgodebevis på beløbet.
Reklamation og mangelsregler
Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)
Når du handler på HSHOP.DK har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelsreglerne. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Reklamationen skal være berettiget og manglen ikke opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Ved fejl eller mangler kan du enten rette henvendelse til vores fysiske butik eller kontakte kundeservice pr. mail via info@hshop.dk eller på telefonnr. 71 78 78 68.
Ved fejl ved leverance bedes du kontakte kundeservice pr. mail via info@hshop.dk eller på telefonnr. 71 78 78 68.
Hvor hurtigt skal jeg indsende en reklamation?
Du skal meddele os om din reklamation indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du sender reklamationen inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Sådan gør du
Hvis du kontakter kundeservice pr. mail via info@hshop.dk eller på telefonnr. 71 78 78 68, kan vi maile en returlabel til dig, så du kan returnere varen til os omkostningsfrit.
Er reklamationen ikke berettiget, skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.
Udfyld en returformular (link til returformular, hvis varen er købt på HSHOP.DK / link til returformular, hvis varen er købt i vores fysiske butik) og send den til os sammen med varen med en kort beskrivelse af, hvad fejlen består i.
Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse - gem derfor postkvitteringen.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, uden omdeling eller lignende.
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, bedes du i første omgang rette henvendelse til kundeservice på telefonnr. 71 78 78 68 eller via e-mail til info@hshop.dk.
I fald det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive klage til
Nævnenes Hus
Mæglingsteamet for Forbrugerklager
Toldboden 2
8800 Viborg
Du kan klage til Mæglingsteamet for Forbrugerklager via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.
Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
EU-Kommissionen online klageportal (ODR) kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives HER. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse: info@hshop.dk.
Sidst opdateret: 31. januar 2023
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
HSHOP
Skærskovgårdsvej 7
8600 Silkeborg
E-mail: info@hshop.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)